• Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Nyitólap
  • Műsor
  • Előadások
    • Bemutatók
    • További előadások
    • Vendégjátékok
    • Események
  • Társulat
  • Jegy
    • Jegytípusok
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
    • Ajándékutalvány
    • Online jegy
  • Bérlet
    • Bérletkonstrukciók
    • Bérletházak
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
  • Hírek
  • A színház
    • Pályázatok
    • Technikai információk
    • Támogatók
  • Alapítvány
  • Kapcsolat
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1985/1986
  • 1977/1978
  • 1976/1977
  • 1975/1976
  • 1974/1975
  • 1973/1974
  • 1972/1973
  • 1971/1972
  • 1970/1971
Casanova nuova

Ács JánosCasanova nuova

Tragikomédia két részben

Casanova nuova

Tragikomédia két részben
Kelemen László Kamaraszínház
Ősbemutató

2004. 05. 08.

A címszereplővel (Casanovával) és egész korával már régóta foglalkozom.
Nem a köztudatban élő - egyébként nagyon leegyszerűsített, pontatlan és felületes - Casanova képe érdekelt (\"nőfaló\", \"hazardírozó\", \"hamiskártyás\", \"kalandor\"), de az a \"második reneszánsz\" kora, amely ezt a személyiséget kitermelte magából és - több hasonló karakterű és nagyságrendű figurával együtt - a korszak emblematikus figurájává tette.
Egyetemi tanulmányaim (Szeged) alatt rendkívüli módon érdekelt a francia történészek \"álmából felébresztett történelem\" koncepciója, mely a nagy történeti tablók mellett és helyett kor és kultúrtörténeti \"minimalizmussal\", szívós, könyv- és levéltári kutatásokkal, születési és halálozási listákból, gazdasági, termelési, stb. adatok alapján, mintegy rekonstruálták az adott korszak valóságos életét, megpróbálták újraalkotni a mindennapok igazi pillanatait, eseményeit.
Hasonló, szinte történészi precizitással kezdtem el a kutató- és gyűjtő munkát, a Szabó Ervin Könyvtárban ülve, kijegyzetelve az egész - több ezer oldalas! - Casanova-Naplót, valamint a korszakra vonatkozó kultúrhistóriai, művelődéstörténeti, orvosi, öltözködési, divat-, utazási, étkezési, stb. szokásokat.
Ebből a hatalmas anyagból írtam meg a drámát, ami - reményeim szerint - egyfajta időutazás Európában: az akkori Európában, ami ma, 2003-ból nézve mintha egy másik bolygón lenne.
Az a cél vezetett, hogy egy Főhős - nemcsak a darab, de az akkori Európa egy főhőse - életén keresztül bemutassak egy különös, vad, nyugtalan, önmagát kereső, szélsőséges gondolatok által vezérelt világot, mely időbeli távolsága ellenére nagyon is közel áll a mi - hasonlóan a saját identitását kutató - látomásos életünkhöz.
  • Elóadás

Szereposztás

  • CasanovaSeintgalt lovagjaAlföldi Róbert
  • Anya - SzínésznőRéti Erika
  • HeroinaszínésznőBalogh Erika
  • Apa - SzínészSirkó László
  • Naiva - SzínésznőBalázsovits Edit
  • AmorososzínészKirály Attila
Valamint:
Sárosi Gábor Áron, Báhner Péter, Koncz Gergő, Biczók Györgyi, Deák Krisztina, Sirkó Anna, Schmidt Diána, Sándor Bernadett, Király Vanessa
Zenekar:
Basa István, Marsa József, Miklós Zoltán, Szabó Sándor, Szöginé Bondor Erika
  • rendezőÁcs János
  • díszlettervezőMenczel Róbert
  • jelmeztervezőGyarmathy Ágnes
  • dramaturgVörös Róbert
  • zeneKamondy Ágnes
  • irodalmi munkatársGáspár Anna
  • koreográfusKirály Attila
  • rendezőasszisztensTeklesz Zsuzsa

Sajtómegjelenések

Művészek

  • Réti Erika
  • Balogh Erika
  • Sirkó László
  • Balázsovits Edit
  • Király Attila
  • Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Impresszum
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Közérdekű adatok
    • Szervezeti adatok
    • Működési adatok
    • Gazdálkodási adatok