• Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Nyitólap
  • Műsor
  • Előadások
    • Bemutatók
    • További előadások
    • Vendégjátékok
    • Események
  • Társulat
  • Jegy
    • Jegytípusok
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
    • Ajándékutalvány
    • Online jegy
  • Bérlet
    • Bérletkonstrukciók
    • Bérletházak
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
  • Hírek
  • A színház
    • Pályázatok
    • Technikai információk
    • Támogatók
  • Alapítvány
  • Kapcsolat

Hírek

Romantika, humor és fülbemászó dallamok: óriási sikert aratott a Lili bárónő

2025. október 4.
A teátrum idei évadának első nagyszínházi bemutatója Huszka Jenő és Martos Ferenc örökzöld operettje, a Lili bárónő volt. A darabot Béres Attila rendezésében láthatja a közönség. A magyar operettirodalom egyik legkedveltebb gyöngyszeme most új fénytörésben kel életre, sok romantikával, humorral, intrikával és olyan mindenki által jól ismert dallamokkal, mint a „Cigaretta-keringő” vagy a „Tündérkirálynő”.
Fotó: Háry Péter
A darab középpontjában a büszke arisztokrata hölgy, Lili (Vajda Boróka) és a jóképű, ám elszegényedett Illésházy gróf (Koltai-Nagy Balázs) szerelme áll, amit félreértések és szívszorító, ugyanakkor derűs helyzetek kísérnek. Gazdag humorforrás Malomszegi báró (Sipos Imre) karaktere, aki mindenáron igyekszik az arisztokraták világába beilleszkedni. A szubrett szerepében Szabó Dorottya látható, aki Clarisse művésznőt alakítja, míg a táncoskomikus Járai Máté, aki Frédit formálja meg.
 
Fotó: Háry Péter
 
A történetet ugyancsak színesítik az Illésházy nővérek, avagy a két vénkisasszony, Agatha (Magyar Éva) és Krisztina grófnő (Csapó Virág), valamint a Becsei tiszttartót alakító Fazakas Géza. A produkció egyik különlegessége, hogy Hegedűs Zoltán tucatnyi különböző alakban bukkan fel az előadás során.
 
A darabot Béres Attila rendezte, akit számtalan személyes emlék fűz ehhez az operetthez. Korábban már többször színpadra állította a Lili bárónőt: az Operettszínházban 2005-től 19 éven át telt házzal játszották, Szentpéterváron pedig a 2006-os bemutató óta is műsoron van, ráadásul Oroszország legnagyobb színházi találkozóján, az Arany Maszk Fesztiválon a legjobbak közé került. Azóta is sokszor kérték már, hogy rendezze meg újra a Lili bárónőt, de sosem vállalta el. Azonban amikor Cseke Péter megkereste, hogy lenne-e kedve egy zenés darabot színpadra állítani Kecskeméten, akkor azonnal igent mondott. 
 
Fotó: Háry Péter
 
„Nagyon boldog vagyok, hogy Béres Attila újra velünk dolgozott” – emelte ki Cseke Péter, a színház direktora. „Ismét bebizonyította, hogy ennek a műfajnak van létjogosultsága, csak ilyen jól kell átgondolni, ilyen nagyszerűen kell hozzányúlni, így kell leporolni, hogy megmaradjanak az operettnek a rá jellemző stílusjegyei, de mégis egy nagyon modern színjátszással párosuljon. Köszönöm a kilenc fantasztikus színművésznek, akik lenyűgöző munkát végeztek. Hol megnevettettek, hol megríkattak bennünket, és gyönyörűen énekeltek. Köszönöm minden alkotónak, a zenekarnak és a műszaknak a munkáját! Azt kívánom nektek, hogy sok örömötök legyen ebben az előadásban!” 
 
Fotó: Háry Péter
 
A teátrum művészeti vezetője, Kovács Lehel nem csupán méltatta az előadást, hanem elárulta azt is, hogy Béres Attila rendezése olyan hatással volt rá, hogy kedvet kapott ahhoz, hogy közelebbi kapcsolatba kerüljön az operett műfajával. „Számomra ez volt az első operett, amikor azt éreztem, hogy ha megfelelő tehetséggel és kedvvel ellátott színházcsinálók találkoznak, akkor ez a műfaj felragyog. Úgyhogy egyszer talán, ha úgy alakul, akkor én is beteszem a lábam az operett világába.” 
 
„Szívből köszönöm mindenkinek, hogy itt lehettem” – hangsúlyozta a premier után Béres Attila. „Nekem furcsa viszonyom van a Lili bárónővel. Ez volt az első operett, amit láttam, és azóta is végigkíséri az életemet ez a történet. Nagyon jó volt veletek alkotni, ez egy rendkívül jó csapat a színművészekkel, az összes alkotóval és minden műszaki munkatárssal együtt” – tette hozzá a rendező. 
 
Fotó: Háry Péter
 
A koreográfiát Bodor Johanna álmodta színpadra, akinek munkáját Raj Martin segítette koreográfusasszisztensként. A látványvilágot Erős Hanna teremtette meg, ő tervezte a díszleteket és a jelmezeket is. Ari-Nagy Barbara dramaturg tovább finomította a korábbi Gádor Béla és Darvas Szilárd-féle szövegváltozatot. A zenei vezető Iván Sára, aki karmesterként Drucker Péterrel együtt vezényli a teátrum zenekarát. Zenei munkatársként Csiszer Máté, Lestákné Valasek Szilvia és Madarász Éva Andrea működtek közre.
 
A premiert egy kis ajándékkal tette még emlékezetesebbé a teátrum. Az alkotók virágait köszönjük a Floraland - virág és ajándék kis-, és nagykereskedelemi Kft.-nek, a finom tortát pedig az Édes Pöttynek.
 
Fotó: Háry Péter
 
Martos Ferenc örököseinek az engedélyét a Hofra Kft. közvetítette. Huszka Jenő zeneszerző és Darvas Szilárd átdolgozó jogutódait a HARTAI Zenei Ügynökség képviseli. Gádor Béla jogutódját az UMPA Ügynökség képviseli.
 
Fotó: Háry Péter
  • Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Impresszum
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Közérdekű adatok
    • Szervezeti adatok
    • Működési adatok
    • Gazdálkodási adatok