2020. március 9.
Az Év vállalkozója szállítja a színház díszleteit– interjú Pálfi Imrével és Cseke Péterrel
Pálfi Imre a Cargoport ügyvezetője, több mint 15 év kitartó munka után tavaly decemberben vette át az Év Vállalkozója Díjat Varga Mihály pénzügyminisztertől és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) elnökétől Tolnay Tibortól. Cseke Péter igazgató színházát tavaly ősszel tüntette ki Dr. Kásler Miklós Emberi Erőforrás Miniszter azzal, hogy januártól Katona József Nemzeti Színházként működik tovább.
Mindkét kitüntetés valódi elismerés a vezetők számára, ugyanakkor remek alkalom arra, hogy bemutassuk a két cégvezető közötti párhuzamot, a siker mögött megbúvó alázatos és magas színvonalú munkát.
Közös motivációkról, céges titkokról, vezetésről beszélgettünk a két vezetővel.
- Hogyan kezdődött ez a történet, Imre?
- P.I. : 2003-ban üzlettársammal úgy döntöttünk, hogy saját vállalkozásba kezdünk, a teherautók és a fuvarozói szakma már gyerekkoromban érdekelt. A vállalkozást a nulláról kellett felépíteni, először egy 7,5 tonnás teherautót vásároltunk, amire minden napra volt egy fuvarunk. Sok munka van ebben a 17 évben, több olyan műszaki és informális dolog, amit a saját kárunkon kellett megtanulni. Hat éve döntöttem úgy, hogy megváltoztatjuk a cég nevét, egy a tevékenységre jobban utaló nevet választottam, így jött létre a Cargoport Szállítmányozási és Logisztikai Kft. Az új cégnévhez kezdtünk el egy arculattervezést és márkaépítést. Tavaly nyáron a Jazz Fesztivál volt az első olyan rendezvény, amelyen a Cargoport szponzorként megmutatkozott. Korábban is kerestem a városban azokat a lehetőségeket, akivel együtt lehet működni, a Jazz Fesztivál erre is egy jó helyszín volt. Ez a fesztivál egy olyan kulturális környezet volt, amelyhez szívesen adom a céget, és ilyen a színházi együttműködés is. Cégünknek elsősorban Kecskeméten és a közvetlen vonzáskörzetben kell magasszintű szolgáltatásokat nyújtani. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy egy olyan dinamikusan fejlődő város, mint Kecskemét szállítmányozó és logisztikai vállalkozása lehetünk.
- A színháznak is hasonló fejlődéstörténete: amikor átvette az intézmény irányítását, szinte a nulláról kellett építkezni. Erős a párhuzam abban is, hogy először a városban kellett bizonyítani. Igazgató úr, mesélne a kezdetekről?
- Cs.P. : A 12 év alatt nagyon sok munkám volt abban, hogy idáig eljutott az intézmény. Hasonlóan Imréhez, konzervatív értékrenddel gondolkodom én is. Fontos ez az elhivatás, amit vállaltam, még akkor is, ha nehézségek is akadnak. Természetesen sok öröm is van benne. És az is hasonlóság közöttünk, hogy a mai napig tanulok én is. Jó és hasznos nyitottnak lenni és a lehetőségeket megfogni. Mindketten szolgáltatást adunk. A színházat általában úgy képzelik el, ami kívülről látszódik: szép színésznők, fény és csillogás, zenekar. Számomra lényeges azonban, hogy közben a háttérben óriás csapat dolgozik, hogy velük együtt maradandót tudjunk alkotni. Az ő nevük szinte soha nem kerül fel a színlapra, miközben ugyanolyan hivatásszerűen dolgoznak, mint a színészek. Nincs hétvégéjük, ünnepnapjuk, mégsem lankadnak és a produkcióink sikere mindig közös siker. Mi a színházban mindnyájan azért dolgozunk, hogy este a nézők egymásra tudjanak mosolyogni és maradandó élményt vigyenek magukkal. Ahhoz, hogy megtörténjen, nekünk is át kell élnünk időnként ezt.
- Ha számokban összesítünk, egészen elképesztő adatokkal találkozunk mindkét részről: * 3 játszóhely, 150 alkalmazott, 400 előadás; 112 000 néző évadonként. * 30 szerelvény, 45 alkalmazott, 5000 négyzetméter raktárhelyiség, 8500 fuvar évente.
- P.I.: Engem nagyon meglepett a színházi háttérmunka, ami szakmai szemmel egy nagyon jól szervezett logisztikai folyamat, aminek a végterméke maga a színdarab és a közönségnek nyújtott élmény. A szállítmányok koordinálása kapcsán sikerült látnom, mennyi minden történik a színfalak mögött. Talán az az egyik titok, hogy az ember, különösen ha vezető, folyamatosan tud fejlődni, változni a világgal és példát adni a munkatársainak. 2003-ban, 25 éves voltam, amikor a vállalkozást elindítottuk, a gazdasági és HR környezet változásaihoz igyekeztünk folyamatosan alkalmazkodni, amit a vállalkozás és cégvezető evolúciójaként szoktam emlegetni. Ebbe az evolúcióba beletartozik a társadalom és munkavállalók iránti érzékenység, ami ma már szinte elvárás is egy vezetőtől.
Az első tíz évben például nem kellett álláshirdetéseket feladnunk, túljelentkezés volt hozzánk. Öt évvel ezelőtt azonban ez teljesen megváltozott. A munkaerő megtartás és toborzás céljából olyan belső kommunikációt kellett kialakítanom, ami alapjaiban újította és változtatta meg a cég szemléletét.
5 dolgot szoktam kiemelni, aminek működnie kell: a finanszírozás, az eszközök, az üzleti háttér, és a HR források. Nos, minden sosem stimmelhet, ezért folyamatos küzdelem és megújulás kell a szemléletben is.
- Cs.P. : Egy vidéki kőszínház élete sok tekintetben egy nagy gyárhoz hasonlít. Ahhoz, hogy évi 12-14 bemutatót tudjunk tartani számtalan dolognak kell egyszerre egy helyen lennie. Bár maga a színház kulturális szolgáltatást nyújt, valójában maga is igénybe vesz számos szolgáltatást. Gondoljunk csak a beszállítókra, akiknek a munkája és termékei nélkül nem tudna működni a gyártásunk vagy a varrodánk. Fontos számunkra nyilvánvalóan az is, hogy a díszleteinket gyakran szállítanunk kell. Itt kapcsolódunk erős szálakkal Imre cégéhez, akikkel remek együttműködést tudtunk kialakítani. Szimpatikus nekem az a szemlélet, ahogyan működnek és hozzáállnak a dolgokhoz. Nagyon lényeges eleme az ilyen jellegű kapcsolatoknak a bizalom, hiszen nekünk este hétre mindig készen kell állni az aznapi programmal, mert a néző az első!
- Mindkettőjük karrierjében fontos a személyes jelenlét. Mit gondolnak ennek fontosságáról?
- Cs.P. : Számomra első sorban azt jelenti ez, hogy itt legyek, mindig nyitva legyen az ajtóm, a kollégák tudják, be lehet jönni hozzám. Annak is örülök, amikor valaki jó hírekkel jön és együtt tudunk örülni, és az is fontos, hogy a nehézségeket rögtön javítani tudjuk. Olyan környezet ez, mint egy nagy család, a színház a második családunk. Mindenki egy dologért küzd, hogy az esti előadás jól sikerüljön. Fontos a vezető jelenléte, ez nagyon sok mindent meghatároz.
- P.I. : Szerencsésnek mondhatom magam, hogy nekem a cégalapítás elején meg kellett ismernem mindent. Azzal kezdtem, hogy C és E kategóriás jogosítványt szereztem, hogy ne csak beszéljek arról, hogy hogyan kell közlekedni, vagy akár tolatni, hanem meg is tudjam mutatni. Mostanában már vezetéstechnikai tréningeket tartok a kollégáknak, és kiemelt helyen szerepel, a környezettudatos, előzékeny és gazdaságos vezetés.
- Cs.P. : Ez is egy közös pont, én is mint színész, amikor játszom a társulattal, példát tudok mutatni, amikor rendezek, velük dolgozom, és látom a küzdelmeiket. Azt gondolom, az nagyon fontos, hogy egy vezető példát tudjon mutatni.
- Az év vállalkozója díjjal nemcsak a kiemelkedő céges eredményeit díjazták, hanem a közéleti tevékenységeket is. Mit jelent és hol tartanak ezek a tevékenységek?
- P.I. : Több olyan szervezetnek is tagjai és támogatói vagyunk, akikkel a CSR tevékenységünk kapcsán a felelős működés vagy felelősség elengedhetetlen. Néhány példa. Tavaly cégünk csatlakozott a Bács-Kiskun Megyei Balesetmegelőzési Bizottsághoz és aktív együttműködést folytatunk balesetmegelőzési területen és a közlekedési kultúra fejlesztése kapcsán. A bizottsággal készítettünk egy balesetmegelőzési kampányt, mely kampány járműveink hátfalán is megtalálható, felhívva a figyelmet a vezetés közbeni telefonhasználat veszélyeire. A kampány népszerűsítése kapcsán részt vettünk a Kecskeméti Vadasparkban megrendezett Kresz Szafarin. A közlekedési kultúra fejlesztését a Balesetmegelőzési Bizottság és cégünk is fontosnak tartja, ezért egyre több együttműködés várható a jövőben. A biztonságos közlekedésre való nevelést, mint sok minden mást, nem lehet elég korán kezdeni. Idén lesz negyedik éve, hogy az Ifjúság Úti Óvodában gyermeknap alkalmából az óvoda udvarán egy kamionunkba beülhetnek a gyerekek és minden évben kapnak egy kis ajándékot. Tavaly év végén a Magyar Vöröskereszt Bács-Kiskun Megyei Szervezetét támogattuk és kötöttünk együttműködési megállapodást, amit már régóta terveztem. Korábban minden évben ajándékcsomaggal leptem meg az ügyfeleket, most azonban a csomagokra szánt összeget a Vöröskeresztnek adományoztunk, így ügyfeleinkkel együtt támogathattuk a szervezetet és ők egy köszönő levelet kaptak. Ennek is lesz folytatása: nyáron a mozgássérült gyermekeknek tartanak tábort, ahol segíteni fogunk, személyes jelenléttel is. Nyáron tervezünk egy céges csapatépítőt is, amelynek keretében véradást szervezünk.
- Mit jelent a színház életében a társadalmi szerepvállalás?
- Cs.P. : A színház társadalmi szerepvállalását évek óta kiemelten fontos területként kezelem. 2011-től évente két alkalommal 500 hátrányos helyzetű kisgyereket látunk vendégül a megyéből meseelőadásokon és kulisszajáráson. Elengedhetetlennek tartom, hogy a fogyatékkal élőkhöz is eljussanak a színházi előadások, így a 90 decibel projekttel együttműködve jelelt előadást is láthatnak siket nézőink. Vak és gyengén látó nézőinknek pedig audionarrált előadásokat biztosítunk. Előző évadban indítottuk útjára a #színháziangyalvagyok projektet, ahol a közönségünkkel együtt döntünk arról, milyen hátrányos helyzetben lévő felnőtt vagy gyerekcsoport juthat el egy-egy előadásra a teátrumba. Ősszel a Neumann János Egyetem legkiemelkedőbb hallgatóit jutalmazzuk majd színházbérlettel, remélve, ezzel is ösztönözzük őket a tanulásra, szóval igazán sokszínű ez a szerepvállalásunk nekünk is.
- A TAÓ (társasági adó alapú támogatás) megváltozott helyzete miatt a piac kezd átrajzolódni, ami hatással lehet a színházat érintő egyéb támogatási, szponzorálási rendszerre nézve. Mit gondol, milyen perspektíva lehet a cégek számára a színház?
- Cs.P. : A TAÓ rendszer előtt is voltak szponzoraink, mecénásaink, és fontos is volt számunkra, hogy tartsuk a személyes kapcsolatot velük. Most szeretnék mindent elkövetni azért, hogy a kultúrát segítőket átöleljük. Újból fel kell élesztenünk ezt a mecenatúrát, amelyre személyre szabott lehetőségeket kínálunk. Úgy gondolom fontos, hogy a kommunikációnkban megjelenjen, nyitottak vagyunk, és akik szeretnék támogatni a város kultúráját, lássanak igazi lehetőséget bennünk. A Nemzeti Színház olyan kulturális origoként működik a városunkban és annak tágabb környezetében, amihez bárki könnyedén kapcsolódhat. Figyelünk rá, hogy a család minden tagjának kiemelkedő színvonalú, minőségi szórakozást nyújtsunk. Azt gondolom, hogy a munkakörnyezetünkben dolgozókra is igaz ez. Ma már ösztönzőként sokféle szabadidős lehetőséget kínálnak a cégek a munkavállalóiknak. Miért ne lehetne egy ilyen lehetőség a színházba járás támogatása? Mi készséggel állunk bármilyen együttműködés elé, amivel közelebb kerülhetünk a színházzal még csak ismerkedő vagy kacérkodó polgárokhoz.
- A Cargoport számára jelent-e valamit, hogy kultúrához kapcsolódó eszközöket szállít? Speciálisabb-e, mint más?
- P.I. : Igen, keresem az izgalmakat a munkában. Az elmúlt évben a színház részére 40 fuvart bonyolítottunk. Természetesen minden szállítmányunkat maximális lelkesedéssel és professzionális szakmai háttérrel bonyolítunk, de a színházi díszlet szállításoknak mégis van egy sajátos varázsa. A kollégáim is így állnak hozzá, de fel is hívom a figyelmüket, hogy ez egy más történet. A díszletek-jelmezek szállítása az átlagosnál nagyobb precizitást, odafigyelést kíván. Szorosan együttműködünk a színház szakmai stábjával, közösen alakítjuk ki a legjobb fel-és lerakodási módszert. Sokat tanulunk, hiszen egy-egy díszletet 20-30 alkalommal szednek szét és raknak össze, ez más típusú szállítmányokra nem érvényes. Számomra a már említett társadalmi szerepvállalás egyik fontos eleme a színházzal való együttműködés és nagyon boldog vagyok, hogy mindkét fél számára kölcsönös megelégedésre szolgál a közös munka.
Török Katalin
Közös motivációkról, céges titkokról, vezetésről beszélgettünk a két vezetővel.
- Hogyan kezdődött ez a történet, Imre?
- P.I. : 2003-ban üzlettársammal úgy döntöttünk, hogy saját vállalkozásba kezdünk, a teherautók és a fuvarozói szakma már gyerekkoromban érdekelt. A vállalkozást a nulláról kellett felépíteni, először egy 7,5 tonnás teherautót vásároltunk, amire minden napra volt egy fuvarunk. Sok munka van ebben a 17 évben, több olyan műszaki és informális dolog, amit a saját kárunkon kellett megtanulni. Hat éve döntöttem úgy, hogy megváltoztatjuk a cég nevét, egy a tevékenységre jobban utaló nevet választottam, így jött létre a Cargoport Szállítmányozási és Logisztikai Kft. Az új cégnévhez kezdtünk el egy arculattervezést és márkaépítést. Tavaly nyáron a Jazz Fesztivál volt az első olyan rendezvény, amelyen a Cargoport szponzorként megmutatkozott. Korábban is kerestem a városban azokat a lehetőségeket, akivel együtt lehet működni, a Jazz Fesztivál erre is egy jó helyszín volt. Ez a fesztivál egy olyan kulturális környezet volt, amelyhez szívesen adom a céget, és ilyen a színházi együttműködés is. Cégünknek elsősorban Kecskeméten és a közvetlen vonzáskörzetben kell magasszintű szolgáltatásokat nyújtani. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy egy olyan dinamikusan fejlődő város, mint Kecskemét szállítmányozó és logisztikai vállalkozása lehetünk.
- A színháznak is hasonló fejlődéstörténete: amikor átvette az intézmény irányítását, szinte a nulláról kellett építkezni. Erős a párhuzam abban is, hogy először a városban kellett bizonyítani. Igazgató úr, mesélne a kezdetekről?
- Cs.P. : A 12 év alatt nagyon sok munkám volt abban, hogy idáig eljutott az intézmény. Hasonlóan Imréhez, konzervatív értékrenddel gondolkodom én is. Fontos ez az elhivatás, amit vállaltam, még akkor is, ha nehézségek is akadnak. Természetesen sok öröm is van benne. És az is hasonlóság közöttünk, hogy a mai napig tanulok én is. Jó és hasznos nyitottnak lenni és a lehetőségeket megfogni. Mindketten szolgáltatást adunk. A színházat általában úgy képzelik el, ami kívülről látszódik: szép színésznők, fény és csillogás, zenekar. Számomra lényeges azonban, hogy közben a háttérben óriás csapat dolgozik, hogy velük együtt maradandót tudjunk alkotni. Az ő nevük szinte soha nem kerül fel a színlapra, miközben ugyanolyan hivatásszerűen dolgoznak, mint a színészek. Nincs hétvégéjük, ünnepnapjuk, mégsem lankadnak és a produkcióink sikere mindig közös siker. Mi a színházban mindnyájan azért dolgozunk, hogy este a nézők egymásra tudjanak mosolyogni és maradandó élményt vigyenek magukkal. Ahhoz, hogy megtörténjen, nekünk is át kell élnünk időnként ezt.
- Ha számokban összesítünk, egészen elképesztő adatokkal találkozunk mindkét részről: * 3 játszóhely, 150 alkalmazott, 400 előadás; 112 000 néző évadonként. * 30 szerelvény, 45 alkalmazott, 5000 négyzetméter raktárhelyiség, 8500 fuvar évente.
- P.I.: Engem nagyon meglepett a színházi háttérmunka, ami szakmai szemmel egy nagyon jól szervezett logisztikai folyamat, aminek a végterméke maga a színdarab és a közönségnek nyújtott élmény. A szállítmányok koordinálása kapcsán sikerült látnom, mennyi minden történik a színfalak mögött. Talán az az egyik titok, hogy az ember, különösen ha vezető, folyamatosan tud fejlődni, változni a világgal és példát adni a munkatársainak. 2003-ban, 25 éves voltam, amikor a vállalkozást elindítottuk, a gazdasági és HR környezet változásaihoz igyekeztünk folyamatosan alkalmazkodni, amit a vállalkozás és cégvezető evolúciójaként szoktam emlegetni. Ebbe az evolúcióba beletartozik a társadalom és munkavállalók iránti érzékenység, ami ma már szinte elvárás is egy vezetőtől.
Az első tíz évben például nem kellett álláshirdetéseket feladnunk, túljelentkezés volt hozzánk. Öt évvel ezelőtt azonban ez teljesen megváltozott. A munkaerő megtartás és toborzás céljából olyan belső kommunikációt kellett kialakítanom, ami alapjaiban újította és változtatta meg a cég szemléletét.
5 dolgot szoktam kiemelni, aminek működnie kell: a finanszírozás, az eszközök, az üzleti háttér, és a HR források. Nos, minden sosem stimmelhet, ezért folyamatos küzdelem és megújulás kell a szemléletben is.
- Cs.P. : Egy vidéki kőszínház élete sok tekintetben egy nagy gyárhoz hasonlít. Ahhoz, hogy évi 12-14 bemutatót tudjunk tartani számtalan dolognak kell egyszerre egy helyen lennie. Bár maga a színház kulturális szolgáltatást nyújt, valójában maga is igénybe vesz számos szolgáltatást. Gondoljunk csak a beszállítókra, akiknek a munkája és termékei nélkül nem tudna működni a gyártásunk vagy a varrodánk. Fontos számunkra nyilvánvalóan az is, hogy a díszleteinket gyakran szállítanunk kell. Itt kapcsolódunk erős szálakkal Imre cégéhez, akikkel remek együttműködést tudtunk kialakítani. Szimpatikus nekem az a szemlélet, ahogyan működnek és hozzáállnak a dolgokhoz. Nagyon lényeges eleme az ilyen jellegű kapcsolatoknak a bizalom, hiszen nekünk este hétre mindig készen kell állni az aznapi programmal, mert a néző az első!
- Mindkettőjük karrierjében fontos a személyes jelenlét. Mit gondolnak ennek fontosságáról?
- Cs.P. : Számomra első sorban azt jelenti ez, hogy itt legyek, mindig nyitva legyen az ajtóm, a kollégák tudják, be lehet jönni hozzám. Annak is örülök, amikor valaki jó hírekkel jön és együtt tudunk örülni, és az is fontos, hogy a nehézségeket rögtön javítani tudjuk. Olyan környezet ez, mint egy nagy család, a színház a második családunk. Mindenki egy dologért küzd, hogy az esti előadás jól sikerüljön. Fontos a vezető jelenléte, ez nagyon sok mindent meghatároz.
- P.I. : Szerencsésnek mondhatom magam, hogy nekem a cégalapítás elején meg kellett ismernem mindent. Azzal kezdtem, hogy C és E kategóriás jogosítványt szereztem, hogy ne csak beszéljek arról, hogy hogyan kell közlekedni, vagy akár tolatni, hanem meg is tudjam mutatni. Mostanában már vezetéstechnikai tréningeket tartok a kollégáknak, és kiemelt helyen szerepel, a környezettudatos, előzékeny és gazdaságos vezetés.
- Cs.P. : Ez is egy közös pont, én is mint színész, amikor játszom a társulattal, példát tudok mutatni, amikor rendezek, velük dolgozom, és látom a küzdelmeiket. Azt gondolom, az nagyon fontos, hogy egy vezető példát tudjon mutatni.
- Az év vállalkozója díjjal nemcsak a kiemelkedő céges eredményeit díjazták, hanem a közéleti tevékenységeket is. Mit jelent és hol tartanak ezek a tevékenységek?
- P.I. : Több olyan szervezetnek is tagjai és támogatói vagyunk, akikkel a CSR tevékenységünk kapcsán a felelős működés vagy felelősség elengedhetetlen. Néhány példa. Tavaly cégünk csatlakozott a Bács-Kiskun Megyei Balesetmegelőzési Bizottsághoz és aktív együttműködést folytatunk balesetmegelőzési területen és a közlekedési kultúra fejlesztése kapcsán. A bizottsággal készítettünk egy balesetmegelőzési kampányt, mely kampány járműveink hátfalán is megtalálható, felhívva a figyelmet a vezetés közbeni telefonhasználat veszélyeire. A kampány népszerűsítése kapcsán részt vettünk a Kecskeméti Vadasparkban megrendezett Kresz Szafarin. A közlekedési kultúra fejlesztését a Balesetmegelőzési Bizottság és cégünk is fontosnak tartja, ezért egyre több együttműködés várható a jövőben. A biztonságos közlekedésre való nevelést, mint sok minden mást, nem lehet elég korán kezdeni. Idén lesz negyedik éve, hogy az Ifjúság Úti Óvodában gyermeknap alkalmából az óvoda udvarán egy kamionunkba beülhetnek a gyerekek és minden évben kapnak egy kis ajándékot. Tavaly év végén a Magyar Vöröskereszt Bács-Kiskun Megyei Szervezetét támogattuk és kötöttünk együttműködési megállapodást, amit már régóta terveztem. Korábban minden évben ajándékcsomaggal leptem meg az ügyfeleket, most azonban a csomagokra szánt összeget a Vöröskeresztnek adományoztunk, így ügyfeleinkkel együtt támogathattuk a szervezetet és ők egy köszönő levelet kaptak. Ennek is lesz folytatása: nyáron a mozgássérült gyermekeknek tartanak tábort, ahol segíteni fogunk, személyes jelenléttel is. Nyáron tervezünk egy céges csapatépítőt is, amelynek keretében véradást szervezünk.
- Mit jelent a színház életében a társadalmi szerepvállalás?
- Cs.P. : A színház társadalmi szerepvállalását évek óta kiemelten fontos területként kezelem. 2011-től évente két alkalommal 500 hátrányos helyzetű kisgyereket látunk vendégül a megyéből meseelőadásokon és kulisszajáráson. Elengedhetetlennek tartom, hogy a fogyatékkal élőkhöz is eljussanak a színházi előadások, így a 90 decibel projekttel együttműködve jelelt előadást is láthatnak siket nézőink. Vak és gyengén látó nézőinknek pedig audionarrált előadásokat biztosítunk. Előző évadban indítottuk útjára a #színháziangyalvagyok projektet, ahol a közönségünkkel együtt döntünk arról, milyen hátrányos helyzetben lévő felnőtt vagy gyerekcsoport juthat el egy-egy előadásra a teátrumba. Ősszel a Neumann János Egyetem legkiemelkedőbb hallgatóit jutalmazzuk majd színházbérlettel, remélve, ezzel is ösztönözzük őket a tanulásra, szóval igazán sokszínű ez a szerepvállalásunk nekünk is.
- A TAÓ (társasági adó alapú támogatás) megváltozott helyzete miatt a piac kezd átrajzolódni, ami hatással lehet a színházat érintő egyéb támogatási, szponzorálási rendszerre nézve. Mit gondol, milyen perspektíva lehet a cégek számára a színház?
- Cs.P. : A TAÓ rendszer előtt is voltak szponzoraink, mecénásaink, és fontos is volt számunkra, hogy tartsuk a személyes kapcsolatot velük. Most szeretnék mindent elkövetni azért, hogy a kultúrát segítőket átöleljük. Újból fel kell élesztenünk ezt a mecenatúrát, amelyre személyre szabott lehetőségeket kínálunk. Úgy gondolom fontos, hogy a kommunikációnkban megjelenjen, nyitottak vagyunk, és akik szeretnék támogatni a város kultúráját, lássanak igazi lehetőséget bennünk. A Nemzeti Színház olyan kulturális origoként működik a városunkban és annak tágabb környezetében, amihez bárki könnyedén kapcsolódhat. Figyelünk rá, hogy a család minden tagjának kiemelkedő színvonalú, minőségi szórakozást nyújtsunk. Azt gondolom, hogy a munkakörnyezetünkben dolgozókra is igaz ez. Ma már ösztönzőként sokféle szabadidős lehetőséget kínálnak a cégek a munkavállalóiknak. Miért ne lehetne egy ilyen lehetőség a színházba járás támogatása? Mi készséggel állunk bármilyen együttműködés elé, amivel közelebb kerülhetünk a színházzal még csak ismerkedő vagy kacérkodó polgárokhoz.
- A Cargoport számára jelent-e valamit, hogy kultúrához kapcsolódó eszközöket szállít? Speciálisabb-e, mint más?
- P.I. : Igen, keresem az izgalmakat a munkában. Az elmúlt évben a színház részére 40 fuvart bonyolítottunk. Természetesen minden szállítmányunkat maximális lelkesedéssel és professzionális szakmai háttérrel bonyolítunk, de a színházi díszlet szállításoknak mégis van egy sajátos varázsa. A kollégáim is így állnak hozzá, de fel is hívom a figyelmüket, hogy ez egy más történet. A díszletek-jelmezek szállítása az átlagosnál nagyobb precizitást, odafigyelést kíván. Szorosan együttműködünk a színház szakmai stábjával, közösen alakítjuk ki a legjobb fel-és lerakodási módszert. Sokat tanulunk, hiszen egy-egy díszletet 20-30 alkalommal szednek szét és raknak össze, ez más típusú szállítmányokra nem érvényes. Számomra a már említett társadalmi szerepvállalás egyik fontos eleme a színházzal való együttműködés és nagyon boldog vagyok, hogy mindkét fél számára kölcsönös megelégedésre szolgál a közös munka.
Török Katalin