Keletkezése óta számos feldolgozásban láthattuk már William Shakespeare egyik legismertebb művét, színpadon és filmvásznon egyaránt. A kecskeméti rendezésben ezúttal milyen megközelítést alkalmazol?
Nem titkolt célom elrugaszkodni attól a már berögzült világtól, ami a sötét skót darab benyomását kelti, és ahol a sötétség erői mozgatják a főhőst annak ellenére, hogy benne mennyi jóság lakozik. Én szeretnék inkább a hatalom és az ember viszonyával, a hatalmi harcokkal foglalkozni. A való életre is igaz, hogy döntéseinkben néha olyan mélyre gázolunk, ahonnan már nincs visszaút – a Macbeth kapcsán is igyekszem ezt boncolgatni. Ugyanakkor rendkívül nehéz újat mondani, különösen abban a színházi miliőben, amely felé jelenleg tartunk.
Mondhatjuk, hogy ez egy modernizált Macbeth feldolgozás lesz?
A modernség olyan szempontból jellemzi majd az előadást, hogy a katonai helyett inkább a gazdasági, pénzügyi világban helyezem el. Ez hasonlít leginkább a mai világunkhoz, amelyben inkább az asztalnál dőlnek el emberi sorsok, nem a csatamezőn. A hadvezérek és uralkodók szerepe egészen más, mint régen volt, ezt a Macbeth kapcsolódásában is meg tudjuk mutatni.
Az interjú teljes verziója a Pesti Műsor című magazin február-márciusi számában található meg.