• Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Nyitólap
  • Műsor
  • Előadások
    • Bemutatók
    • További előadások
    • Vendégjátékok
    • Események
  • Társulat
  • Jegy
    • Jegytípusok
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
    • Ajándékutalvány
    • Online jegy
  • Bérlet
    • Bérletkonstrukciók
    • Bérletházak
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
  • Hírek
  • A színház
    • Pályázatok
    • Technikai információk
    • Támogatók
  • Alapítvány
  • Kapcsolat
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1985/1986
  • 1977/1978
  • 1976/1977
  • 1975/1976
  • 1974/1975
  • 1973/1974
  • 1972/1973
  • 1971/1972
  • 1970/1971
Don Carlos

Friedrich SchillerDon Carlos

Don Carlos

Maladype Színház
Egy előadásban J.W.Goethe: Egmont darabbal
fordítóVas István

2012. 11. 18.

A Maladype Bázison, polgári környezetben életre kelteni Don Carlos és Egmont történetét, színészeknek, dramaturgnak, tervezőnek és rendezőnek nem kisebb kihívást jelent, mint megvalósítani a „minimalista monumentalizmus” szokatlan műfaját. Figyelembe véve a különleges játszóhely adottságait, tervezett előadásaink az individuum és hatalom „intim”, emberi és mindennapi kapcsolatát szeretnék hangsúlyozni, a megszokottól eltérő színészi és rendezői megoldásokkal. A rendhagyó, kettős előadás mindkét drámában szereplő, közös alakja, Alba herceg, aki a kegyetlen, a változást nem tűrő, a hatalmat minden áron megkaparintani és megtartani szándékozó személyiségével mindkét főhős (Don Carlos és Egmont) végzetét okozza.


Schiller Don Carlosa a patetikus-retorikus schilleri eszmedráma remekbe szabott példája. A történet az intrikáktól vezérelt és rideg, végtelenül szabályozott spanyol udvar hatalmi keretei között játszódik. A dráma középpontjában Don Carlos, a habozó-gyötrődő herceg áll, akit szinte szétszakít személyes kapcsolatainak beteljesületlensége. Drámai akció szempontjából, a leghangsúlyosabb szereplő –az európai humanitás szószólója - Posa márki. Ő irányítja és kapcsolja össze a dráma szerelmi és politikai szálát egységes indítékrendszerré. Bár Carlos és Posa elbuknak, ifjúkoruk „aranyálma” a szükségszerűség birodalmában nem valósulhat meg, a dráma szárnyaló dikcióval kifejeződő eszmei síkján a szabadság és a barátság nemes ideáljai diadalmaskodnak.

Szereposztás

  • SzereplőBlasek GyöngyiLendváczky ZoltánKeszég LászlóKuna KárolyOrosz ÁkosTankó ErikaVarga Gabriella
  • rendezőBalázs Zoltán
  • díszlettervezőGombár Judit
  • jelmeztervezőBenedek Mari
  • dramaturgGóczán Judit
  • fordítóVas István
  • rendezőasszisztensTárnoki Márk

Sajtómegjelenések

Művészek

  • Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Impresszum
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Közérdekű adatok
    • Szervezeti adatok
    • Működési adatok
    • Gazdálkodási adatok