- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1985/1986
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
Káin és Ábel
Kecskeméti Üzemszínház
2004. 01. 30.
Az ember mindent elveszíthet, de megsemmisíteni erkölcsi mivoltában csak akkor lehet, ha az emberi méltóságérzetének utolsó szikráját is kiölik belőle. - írja Sütő András, majd így folytatja: Ábel mindmáig a szelídségnek, az alázatnak és a kegyetlenség áldozatának jelképe. De mint minden jelkép: önmaga ellentétét is hordozza. Káin - a biblikus köztudatban testvérgyilkosként számon tartott gyűlölet - ugyancsak ellentmondásos jelkép. Túl azon, amit a példázat a tudatunkba sulykolt: a világmindenség legelső fölvetett fejű embere. És ha valaki egyszer lehajtottfejűségében a homlokát fölveti: már van mit kezdeni vele a drámában, vagyis a színpadon.
Káin: \"... legyen bár figyelmeztetés mindannyiunk halála és elmúlása... Ha porból lettünk és porrá leszünk is, emberként meg nem maradhatunk az alázat porában, a kitaszítottság embertelen állapotában! Mondom ezt, ha kell, nélkületek is, testvértelenül is, a földön kúszó vezeklésben is! A rám szakadó mennyek alatt is...\"
Káin: \"... legyen bár figyelmeztetés mindannyiunk halála és elmúlása... Ha porból lettünk és porrá leszünk is, emberként meg nem maradhatunk az alázat porában, a kitaszítottság embertelen állapotában! Mondom ezt, ha kell, nélkületek is, testvértelenül is, a földön kúszó vezeklésben is! A rám szakadó mennyek alatt is...\"
- Előadás
Szereposztás
- ÁdámSirkó László
- ÉvaPethő Orsolya
- ÁbelSzokolai Péter
- KáinReiter Zoltán
- ArabellaAndrádi Zsanett
- rendezőÁdám Tamás
- díszlettervezőÁdám Tamás
- jelmeztervezőDőry Virág
- irodalmi munkatársMagyar Fruzsina
- a rendező munkatársaFrigyesi Tünde