- 2025/2026
 - 2024/2025
 - 2023/2024
 - 2022/2023
 - 2021/2022
 - 2020/2021
 - 2019/2020
 - 2018/2019
 - 2017/2018
 - 2016/2017
 - 2015/2016
 - 2014/2015
 - 2013/2014
 - 2012/2013
 - 2011/2012
 - 2010/2011
 - 2009/2010
 - 2008/2009
 - 2007/2008
 - 2006/2007
 - 2005/2006
 - 2004/2005
 - 2003/2004
 - 2002/2003
 - 2001/2002
 - 2000/2001
 - 1985/1986
 - 1977/1978
 - 1976/1977
 - 1975/1976
 - 1974/1975
 - 1973/1974
 - 1972/1973
 - 1971/1972
 - 1970/1971
 
Romeó és Júlia
Nagyszínház
2004. 11. 19.
Shakespeare a személyiség szabadságát keresi, miután maga is túllépett több határt. Például elmúlt harmincéves. Itt a pillanat szembenézni az ifjúsággal, mielőtt elmúlik: hogy milyen is valóban. A szerelemmel, hogy mire képes, ha nemcsak szabályszerűen „igaz”, de kivételesen igazi is. S hol nézne utána az író az élet nagy kérdéseinek, ha nem az irodalomban?
Nagyszerű dolog, hogy mindent megírtak már, azaz mindig újra lehet írni.
Az eredeti tehetség nem riad vissza a hagyománytól, sőt elébe megy. Mert a nagy közhely nagy kihívás, hátha a sokszor kipróbált régiségben benne rejlik a próbáját váró újdonság. Mint a regében a novella, a novellában a dráma….
Igen: a balvégzetű szerelmespár élete-halála kihívóan közismert nagy bestseller volt Shakespeare korában.
Nézzük őket. Megszakad a szívünk. És megdobban, mert ebben a sírban megleljük azt, amire vágyuk: a bűntudatlan örökifjúságot. Képtelenség? Nem. Költői kép. Benne foglalva ott a modern kor naiv mítosza, hogy csak azért is fiatalok maradunk. És ott van az is, ami az illúzió ára és fedezete: a halandó testünk. Nincs kegyelem: csak lélekben maradhatunk fiatalok. S nagyon kell igyekezni, hogy sikerüljön. Hogy meg ne történjék velünk az a tragikomikus történet (a kijózanodás ? a kiégés?), amit a világ felnőtté válásnak hirdet, pedig jobb meg nem nevezni.
Géher István
Nagyszerű dolog, hogy mindent megírtak már, azaz mindig újra lehet írni.
Az eredeti tehetség nem riad vissza a hagyománytól, sőt elébe megy. Mert a nagy közhely nagy kihívás, hátha a sokszor kipróbált régiségben benne rejlik a próbáját váró újdonság. Mint a regében a novella, a novellában a dráma….
Igen: a balvégzetű szerelmespár élete-halála kihívóan közismert nagy bestseller volt Shakespeare korában.
Nézzük őket. Megszakad a szívünk. És megdobban, mert ebben a sírban megleljük azt, amire vágyuk: a bűntudatlan örökifjúságot. Képtelenség? Nem. Költői kép. Benne foglalva ott a modern kor naiv mítosza, hogy csak azért is fiatalok maradunk. És ott van az is, ami az illúzió ára és fedezete: a halandó testünk. Nincs kegyelem: csak lélekben maradhatunk fiatalok. S nagyon kell igyekezni, hogy sikerüljön. Hogy meg ne történjék velünk az a tragikomikus történet (a kijózanodás ? a kiégés?), amit a világ felnőtté válásnak hirdet, pedig jobb meg nem nevezni.
Géher István
- Előadás
 - Próba
 
Szereposztás
- PrológusFlórián Antal
 - PatikáriusFlórián Antal
 - EscalusVerona hercegeSirkó László
 - Párisifjú gróf, a herceg rokonaPál Attila
 - Montagueaz egymással vetélkedő egyik család fejeKiss Jenő
 - CapuletPapp János
 - Öreg Capuletegy rokonFekete Tibor
 - Mercutioa herceg rokona, Romeo barátjaKirály Attila
 - RomeóMontague fiaMakranczi Zalán
 - BenvolioMontague unokaöccse, Romeo barátjaReiter Zoltán
 - TybaltCapuletné unokaöccseSzéplaky Géza
 - Lőrinc barátfranciskánusKőszegi Ákos
 - János barátfranciskánusKertész Richárd
 - BaltazárRomeo legényeBori Tamás
 - Sámsona Capulet ház szolgájaSárosi Gábor Áron
 - Gergelya Capulet ház szolgájaSzántó Péter
 - Ábraháma Montague-ház szolgájaGulyás Zoltán
 - PéterJúlia dajkájának szolgájaSzokolai Péter
 - Montague-néRéti Erika
 - CapuletnéBalogh Erika
 - JúliaCapuleték leányaGidró Katalin
 - DajkaJúlia dajkájaKubik Anna
 - RózaJarábik Klára
 - TovábbáKertész KataJarábik KláraPethő OrsolyaBáhner Péter
 
- rendezőBodolay
 - díszlettervezőMira János
 - jelmeztervezőJánoskúti Márta
 - koreográfusJuronics Tamás
 - dramaturgBodolay Gyergyádesz LászlóMárton AndreaTeklesz Zsuzsa
 - a rendező munkatársaTeklesz Zsuzsa
 
















