- 2024/2025
- 2023/2024
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1985/1986
- 1977/1978
- 1976/1977
- 1975/1976
- 1974/1975
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
A szarvaskirály
Zalaegerszeg Erdei Színpad
A Zalai Nyári Színházak Kht. és a kecskeméti Katona József Színház közös produkciója
2006. 07. 03. Zalaegerszeg Erdei Színpad
Deramo, az ifjú és gazdag király feleséget keres, mert az államérdek úgy kívánja. Megtalálja-e azt a hölgyet, akibe szerelmes lehet, ugyanakkor a megtalált nő képes-e érdek nélkül szeretni őt? Tapasztalatai szomorúak: „Mert én, ki annyit próbálkoztam, eddig
igazmondó nőt egyet sem találtam.”
A meseszerű színdarab és az ehhez illő előadásmód ellenére rólunk, van szó, gyarlóságunkról, önhittségünkről, csalódásainkról, két és fél évszázad távolából is. Gozzi (1720-1806)meséknek nevezte színpadi játékait, amelyek sorában – A szarvaskirály mellett – jól ismerjük „A három narancs szerelmese”, a „Turandot”, vagy „Az álnok asszony” történetét. Ezekből a tündérmese-játékokból Prokofjev, Puccini, ill. Wagner írt operát, az utóbbi „Tündérek” címmel az első zeneszínházi művét. Gozzi gróf darabjaiban a képzelet játszik, varázslók tesznek igazságot a vérbő, teljes mértékben evilági figurák harcaiban -, és a nézők remekül szórakoznak.
Carlo Gozzi kortársa volt Goldoninak (1707-1793), akivel valóságos színházi háborút vívott. A 13 évvel fiatalabb Gozzi a commedia dell\'arte konzerválását, velencei kincsként történő megóvását hirdette az újító Goldonival szemben.
Tűnődhetünk a Varázsló szavain: „Itt már nem lesz semmilyen csoda... A varázsláshoz semmi kedvem, elszállt... Ostobának tekintenek engem, hogy annyi mindennel foglalkozom. Az aljasság úgy burjánzik a földön, hogy egymagam nem tudom kiirtani.
Az ember és a lelke – egye meg a fene az egészet!”
igazmondó nőt egyet sem találtam.”
A meseszerű színdarab és az ehhez illő előadásmód ellenére rólunk, van szó, gyarlóságunkról, önhittségünkről, csalódásainkról, két és fél évszázad távolából is. Gozzi (1720-1806)meséknek nevezte színpadi játékait, amelyek sorában – A szarvaskirály mellett – jól ismerjük „A három narancs szerelmese”, a „Turandot”, vagy „Az álnok asszony” történetét. Ezekből a tündérmese-játékokból Prokofjev, Puccini, ill. Wagner írt operát, az utóbbi „Tündérek” címmel az első zeneszínházi művét. Gozzi gróf darabjaiban a képzelet játszik, varázslók tesznek igazságot a vérbő, teljes mértékben evilági figurák harcaiban -, és a nézők remekül szórakoznak.
Carlo Gozzi kortársa volt Goldoninak (1707-1793), akivel valóságos színházi háborút vívott. A 13 évvel fiatalabb Gozzi a commedia dell\'arte konzerválását, velencei kincsként történő megóvását hirdette az újító Goldonival szemben.
Tűnődhetünk a Varázsló szavain: „Itt már nem lesz semmilyen csoda... A varázsláshoz semmi kedvem, elszállt... Ostobának tekintenek engem, hogy annyi mindennel foglalkozom. Az aljasság úgy burjánzik a földön, hogy egymagam nem tudom kiirtani.
Az ember és a lelke – egye meg a fene az egészet!”
- Előadás
Szereposztás
- DeramoSzerendrib királyMakranczi Zalán
- AngelaPantalone lányaGidró Katalin
- Pantalonehelyettes miniszterFlórián Antal
- Dadri első miniszterszerelmes Angelába,/intrikus/Bori Tamás
- ClariceDadri lányaJarábik Klára
- LeandroPantalone fiaSzarvas Attila
- BrighellaRimóczi István
- Smeraldinaa nővérePethő Orsolya
- TruffaldinoSmeraldina szerelmeseSzokolai Péter
- Durandante varázslóBáhner Péter
- Cigolotti piaci krónikásBáhner Péter
- rendezőÁdám Tamás
- díszlettervezőMira János
- jelmeztervezőDőry Virág
- dramaturgMagyar Fruzsina
- irodalmi munkatársGyergyádesz László
- koreográfusSzögi Csaba
- asszisztensFrigyesi Tünde