• Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Nyitólap
  • Műsor
  • Előadások
    • Bemutatók
    • További előadások
    • Vendégjátékok
    • Események
  • Társulat
  • Jegy
    • Jegytípusok
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
    • Ajándékutalvány
    • Online jegy
  • Bérlet
    • Bérletkonstrukciók
    • Bérletházak
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
  • Hírek
  • A színház
    • Pályázatok
    • Technikai információk
    • Támogatók
  • Alapítvány
  • Kapcsolat

Színházi nevelési program

  • Események
  • Szín-Tár
  • Színházi Nevelési Program
  • Mű érték és műérték kurzus
  • Nulladik óra
  • Osztályterem-színház

Mű érték és Műérték - színházi kurzus pedagógusoknak

Országosan egyedülálló, hagyományteremtő kezdeményezésünk, 2011 őszétől indult útnak, melyet Kecskemét városa és a kecskeméti Katona József Színház az NKA támogatásával hozott létre. Sajátságos, eddig sehol sem látható programsorozat indult el felső tagozatos- és középiskolai tanárok részére.
A kecskeméti Katona József Színház a 2019/20-as évadban is szeretné folytatni ezt az egyedülálló kezdeményezését. Célunk, hogy minél több tanár váljon színházszeretővé-, és értővé újra, ezzel ösztönözve diákjait is a színházba járásra. A másik fontos szempont, hogy a diákokat megfelelően fel tudják készíteni az előadásra, annak befogadására felkeltsék érdeklődésüket.
A kurzus országosan ismert. A szabadegyetemszerű konzultációkon, a teátrum művészeti vezetése közösen elemzi a Katona József Színház előadásait pedagógiai szemmel a jelen lévő pedagógusokkal. A kurzus célja, hogy a tanárok kedvet, és képet kapjanak a XXI. század színházi formáinak elemzésére, ezek továbbadására diákjaik felé. Az előadások a színházi bérletrendszeren belül, a konzultációk előre egyeztetett időpontban zajlanak.
Az elemzések három részből állnak:
- az első részben a látottak szakmai, dramaturgiai értelmezése történik.
- második felében meghatározzuk azokat az elemeket az előadásokból, melyek a kijelölt korosztályoknak, a pedagógusok által tanított diákoknak fontos, érthető, értelmezhető lehet. Kérdéskörökre bontjuk a látottakat. Korosztályok szerint határozzuk meg az elemzései szempontokat.
- harmadrészt a drámapedagógiai módszerek megismertetése történik.
Pedagógiai szempontból meghatározó jelentőségű, hogy a pedagógus, mint az elemzés leendő vezetője, megtalálja az értelmezési „hidat”, a kapcsolódást a színjáték problémái, illetve a hallgatók, diákok lehetséges problémái között. A kurzus keretében elsősorban az ifjúsági bérletben szereplő előadásokat elemzik és tekintik meg, ezt egészítjük ki még olyan kamara- és táncszínházi előadások feldolgozásával, mely az adott korosztály számára ajánlható.
A programsorozat egy szabadon választható előadás írásbeli elemzésével zárul, amelyet a pedagógusok önállóan elemeznek, saját szempontok szerint, saját értékelést adva. A konzultációsorozat oklevél kiadásával zárul.
A 8 év alatt kb. 250-260 pedagógus vett részt a kurzuson és többségük több alkalommal. Az előző évadtól már alkalmanként néhány diák a tanárával közösen is részt vett a konzultációkon.


  • Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Impresszum
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Közérdekű adatok
    • Szervezeti adatok
    • Működési adatok
    • Gazdálkodási adatok