• Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Nyitólap
  • Műsor
  • Előadások
    • Bemutatók
    • További előadások
    • Vendégjátékok
    • Események
  • Társulat
  • Jegy
    • Jegytípusok
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
    • Ajándékutalvány
    • Online jegy
  • Bérlet
    • Bérletkonstrukciók
    • Bérletházak
    • Nézőtér
    • Jegypénztárak
    • Kedvezmények
  • Hírek
  • A színház
    • Pályázatok
    • Technikai információk
    • Támogatók
  • Alapítvány
  • Kapcsolat
  • 2024/2025
  • 2023/2024
  • 2022/2023
  • 2021/2022
  • 2020/2021
  • 2019/2020
  • 2018/2019
  • 2017/2018
  • 2016/2017
  • 2015/2016
  • 2014/2015
  • 2013/2014
  • 2012/2013
  • 2011/2012
  • 2010/2011
  • 2009/2010
  • 2008/2009
  • 2007/2008
  • 2006/2007
  • 2005/2006
  • 2004/2005
  • 2003/2004
  • 2002/2003
  • 2001/2002
  • 2000/2001
  • 1985/1986
  • 1977/1978
  • 1976/1977
  • 1975/1976
  • 1974/1975
  • 1973/1974
  • 1972/1973
  • 1971/1972
  • 1970/1971
Requiem

Wolfgang Amadeus MozartRequiem

Requiem

Kelemen László Kamaraszínház
Táncszínházi előadás

A Requiem csodálatos zenéje, mely önmagáért beszél, az emberiség történetének legismertebb gyászmiséje; olyan zenemű, mely a mindenkori koreográfus látásmódjának és ihletettségének köszönhetően, sajátos nézőponttal tovább bővíthető.



Barta Dóra rendező-koreográfus Mozart nagyívű zenéjén keresztül olyan történetet szeretne elmesélni, mely alapvető érzéseinkről beszél: „A Requiem kiválóan alkalmas arra, hogy olyasmiről beszélgessünk, melyről a hozzánk legközelebb állókkal is csak a legritkább esetben szoktunk. A történet azonban számomra nem csak a halálról szól. A születés, az élet csodája ugyanúgy megtalálható benne, mint az elmúlás; és számomra a Requiem a kettő közti időszakot is jelképezi.”



Barta Dóra Mozart zenéjét a gyász történeteként használja - azonban érdekes nézőpontból, egy kisfiú szemén át vizsgálja azt. A történetben megelevenedő alakok, a szülők, a rokonok, a barátok, sőt, maga a halál is sajátos módon viszonyul a gyászhoz, és az azt követő feldolgozáshoz. Az előadás érdekessége, hogy valóban igyekszik magáévá tenni ezt a gyermeki nézőpontot. A kisfiú szerető családjától körülvéve ismerkedik a világgal, melynek működését nem mindig érti; ezt az idegen hatást érzékelteti a rendezés azzal, hogy a kisfiút bábként jeleníti meg. Egy gyermek számára ugyanis a felnőttek világa ismeretlen terep – mint ahogy sokszor mi sem tudjuk, mi járhat az ő fejében.



A különböző művészeti ágak, a bábszínház, a zene és a tánc találkozása hozza létre ezt a személyes, újdonságként ható előadást; ahol közérthető, szívszorító történetben találkozik a reális és a transzcendens világ.



A Lux Aeterna Kőszegi Ákos tolmácsolásában hangzik el.


  • Requiem

Szereposztás

  • SzereplőNagy NikolettDomán DalmaSzőllősi KrisztinaVarga LottiVitárius OrsolyaKatonka ZoltánRónai AndrásFöldesi MilánSzóka Roland
  • KisfiúIvanics Tamás
  • Szereplő a bemutatónBányai Mirjam LénaEsterházy FanniMatkovics NorbertTóth Nóra

Táncolják a Kecskemét City Balett tagjai
A Lux Aeterna Kőszegi Ákos tolmácsolásában hangzik el
  • rendezőBarta Dóra
  • koreográfusBarta Dóra
  • társkoreográfusKatonka Zoltán
  • díszletkoncepcióBarta Dóra
  • jelmeztervezőKiss Julcsi
  • dramaturgNémeth Virág
  • szcenikusSzabó Csaba
  • fényKatonka Zoltán
  • rendezőasszisztensFrigyesi Tünde

Sajtómegjelenések

Művészek

  • Nagy Nikolett
  • Domán Dalma
  • Szőllősi Krisztina
  • Varga Lotti
  • Vitárius Orsolya
  • Katonka Zoltán
  • Földesi Milán
  • Szóka Roland
  • Bányai Mirjam Léna
  • Esterházy Fanni
  • Matkovics Norbert
  • Jegyvásárlás
  • Hírlevél
  • m_facebook
  • m_instagram
  • m_youtube
  • Impresszum
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Közérdekű adatok
    • Szervezeti adatok
    • Működési adatok
    • Gazdálkodási adatok